Alla inlägg den 25 maj 2015

Av Frida - 25 maj 2015 22:21

Hej! Nu är jag hemma! ;)
Resan hem gick rätt okej :) fast jag gillade inte när mina två flyg lyfte och landade :/ men när jag väl var uppe i luften, gick det bättre :)
Jag flög från Seattle till Island och från Island till Danmark :) allt som allt tog det 11 timmar att flyga :)

En sak som jag tyckte var lite roligt på flygplatsen i Seattle, var att för att ta mig till min byggnad (där fanns runt 5-6 byggnader på flygplatsen för att den var så stor), var jag tvungen att ta ett litet underjordisk tåg dit ^^ Detta tåg tog inte mer än 1 minut och de går var annan minut ;) Min byggnad vad S :) Där fanns A,B, C, D, E, F, S och __ (kommer inte ihåg vad den sista byggnader hette)

När vi mellanlandade på Island, tog det en liten stund att hitta var mitt andra flyg skulle lyfta från, men när jag väl hittad var, behövde jag inte vänta mer än ca 20 minuter för att få stiga på flyget :)

När jag väl landade i Danmark, fick jag vänta ca 10 minuter på att mitt bagage skulle komma fram på bagage-bandet :)
När jag äntligen fick mitt bagage, var det bara att hitta utgången där pappa skulle vänta på mig :) Jo då, där stod pappa och väntade på mig :D tänkte till mig själv hela tiden på vägen hem att jag inte skulle gråta när jag får se och krama om honom ;) men då fort jag ser honom stå där, bland alla andra, känner jag att tårarna börjar bildas i ögonen och sen när jag står och kramar om hon; forsar tårarna ut genom ögonen och utöver kinderna :')

Mitt hus i Seattle, WA USA ;)

Flyger vi påväg in över Island :)

Sen har jag inga fler bilder på min flygresa hem ^^ men jag har härliga bilder på mina två vovvar som är de sötaste hundar jag har! ;) <3

Miss Yoda, Chobacca och Hugo :)

Här blir vi bjudna på fika hemma hos farmor och farfar :)


Från vänster; farfar, Hugo, pappa
Min sida: till vänster om mig sitter farmor ;)

Och sen idag, har jag fått i ordning på mina kläder, mitt rum och sen samtidigt har jag fixat med mitt bankkort. Jag har lyckats glömma mitt fyra-siffriga kod till mitt kort, så mamma och jag slank inom banken idag för att fixa med det. Mitt nya kort kommer inom en veckas tid ;) och när det anländer, får jag ta mig till banken och "öppna" kortet :) ska nog inte bli så svårt ^^

Imorgon har jag lite att göra. Först, ska jag ringa till comvox (stavning?) och se om jag kan hitta en klass/lektion som har mitt ämne som jag behöver innan jag kan gå på universitet och läsa till att bli engelska lärare för barn :)
Sen efter det (eller innan ^^), ska jag leta runt på lite jobb sidor på internet och se om jag kan hitta ett jobb och tjäna lite pengar ;)

Klockan börjar bli sent, och jag ska krypa ner i sängen :)

Så nu säger jag godnatt :)

Love,
Frida <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards