Direktlänk till inlägg 24 april 2015

4/23/2015 - klagomål av mamma <3

Av Frida - 24 april 2015 03:54

Hej! :)
Har fått klagomål av mamma att jag inte har bloggat på ett tag, så tänkte att jag får ta och göra ett inlägg idag ;)
Och mamma, eftersom jag vet att du läser detta, vill jag bara säga; Jag älskar dig <3 och att jag ska försöka att blogga oftare ^^ <3

Idag har det inte hänt så mycket. Meddelade min värd mamma igår att jag hade bokat mitt flyg hem för den 19:e maj, för att den nya Au Pair'en kommer den 21:e maj och innan dess måste jag vara ute huset.
Min värd familj har inte rum till både mig och den nya tjejen, så jag måste ha lämnat huset innan hon kommer, vilket jag inte har några problem med. Problemet är bara hur min värd mamma reagerade på att jag redan hade bokat mitt flyg.

Konversationen lyder (när ni läser konversationen, ha i baktanke att hon är mkt snäsig i rösten);

Värd mamma: "Den 19:e? Bestämde vi inte att din sista arbetsdag skulle vara den 21:e?"
Jag: "Inte vad jag har hört. Allt jag vet är att den nya tjejen kommer den 21:e och att innan den dagen måste jag vara ute ur huset."
VM: "Hon kommer inte förarens på kvällen den 21:e. Så du säger att du redan har bokat flygbiljetten?"
Jag: "Japp."
VM; "Så då har jag tre dagar utan hjälp..."
Jag: "Seems that way. Du kan fråga Harmony om hon kan räcka ut en hand."
Hon går iväg tyst. Och jag tänker följande; (det är väll inte så svårt för dig att ta hand om dina EGAN barn???)

Min värd mamma jobbar hemifrån, hennes sovrum är hennes kontor + att hon får inga pengar/lön för sitt jobb eftersom det är ett volontär-jobb.

Senare när hon tog killarna till skolan, märkte jag att hon hade en annan jacka på sig än den hon brukade ha och jag tyckte att den var rätt snygg, så då sa jag det till henne, och allt jag får i svar är då följande i snäsig och tyst ton: "Mm". Skulle det skada att sätta på en jävla POKER FACE?? I alla fall när barnen är precis där. (Barnen vet inte om att jag har avbrutit mitt Au Pair år hos dem ännu).

Men, idag har hon faktiskt lyckats med att sätta på ett Poker face och till-och-med faktiskt lyckats att le mot mig ^^
Jag känner inget hat eller ilska eller sånt mot henne, för att allt jag kan tänka på och som håller mig på bra humör, är att jag snart ska få åka hem! :D


Tycker vi avslutar med en bild på min kvällsmat :)

Varmt Earl Gray te och fruktsallad; päron, äpple, banan och vattenmelon. Kände mig inte så hungrig nu på kvällen så det blev ngt lätt ;) Klockan är nu 6:50pm (slutade kl 6:00 pm idag) och jag tänker sätta på en film medan jag äter min goda fruktsallad :)

Love,
Frida <3

 
 
Ingen bild

sandra

24 april 2015 19:24

Tadaaa 19 maj e ju snart....gött
tänkte deysamma kan hon inte ta hand om sina egna barn tre dagar e de illa

Frida

25 april 2015 06:43

Japp! Snart är jag hemma igen!! :D
Hon blev sur/irriterad över tanken ^^ (hahaha!) tycker inte synd om henne ^^

 
Ingen bild

Mamma

24 april 2015 22:58

Hej gumman. Klart att jag vill att du ska blogga. Saknar DI så himla mycket och det är ett av sätten som vi håller kontakten på. Blogga på. Trist att Eden är sådan. Men du gör rätt som visar ett trevligt sätt mot henne. Kämpa på gumman. Snart åker du hem. Hurra!

Frida

25 april 2015 06:44

Jag saknar dig också, mamma :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 26 maj 2015 11:14


Hello :) And welcome to my last post on this blog :) Don't worry! ;) I am going to continue blogging, just not here ;) I'm going to go back to my old blog :) but I have made a few changes on the blog and its name is no longer www.i-love-anime-f...

Av Frida - 25 maj 2015 22:21

Hej! Nu är jag hemma! ;) Resan hem gick rätt okej :) fast jag gillade inte när mina två flyg lyfte och landade :/ men när jag väl var uppe i luften, gick det bättre :) Jag flög från Seattle till Island och från Island till Danmark :) allt som allt...

Av Frida - 18 maj 2015 23:05

Hello :) Today is the May 18th and it's Monday ^^ And today have i been busy; 1) packed my bags 2) cleaned up my room 3) packed down my snacks for the flight 4) made sure I have all my papers for flying home ^^ 5) and also taken a shower ;)...

Av Frida - 18 maj 2015 06:32

Hello :) Today I'm writing in English once again ^^ So, as the headline goes, today was the last day together with my two very best and crazy, best friends ever! Both happy and sad feelings mixed ;) ...

Av Frida - 16 maj 2015 08:22

Idag vill jag önska grattis till denna underbara kvinna! Happy Birthday Mother!! ...

Ovido - Quiz & Flashcards